Uncategorized

Kupovina preko AliExpress-a – iskustva i uputstva

Kada sam prvi put otkrila AliExpress, pre nekih 5 godina, oko monitora mog računara pojavila se beličasta svetlost, a u pozadini se čulo ono horski „aaaaaaaaaa“.

U slučaju da ne znate šta je to AliExpress: to je onlajn platforma preko koje možete poručiti svašta nešto od prodavaca i proizvođača iz Kine… kada kažem svašta, bukvalno to i mislim, šta god vam padne na pamet – oni to imaju. Od odeće, šminke, kristala, nakita, opreme za bebe, preko igračaka pa do mobilnih telefona. Jedino još uvek ne možete kupiti muža (ok, možete naručiti silikonskog); verujem da će i žive uskoro početi da proizvode.

Do sada sam naručila tonu stvari i stvarčica sa Alija (da, tepam mu, Ali je moj prijatelj i životni saputnik) i u međuvremenu naučila kako i od kog prodavca da kupujem, i da naručim ono što je zaista na slici i u opisu proizvoda.

Želim da i sa vama podelim svoje „trikove“, jer nećete uvek dobiti ono što ste naručili, ako nemate iskustva.. ili mene. Nema na čemu.

Ono što vam je potrebno da biste se upustili u svet onlajn kupovine svega i svačega iz Kine je:

  1. Kreiran nalog na AliExpress-u,
  2. Aplikacija ukoliko poručujete preko telefona ili http://www.aliexpress.com ukoliko naručujete preko računara (savetujem aplikaciju, jer je preko nje uvek malo jeftinije),
  3. Bilo koja validna platna kartica; bitno je samo da imate dovoljno novca na računu, to ne mora biti „specijalna“ kartica za kupovinu preko interneta kao što mnogi misle – to je odavno prevaziđeno.

Jedna od prvih grešaka koju sam načinila kada sam, na početku svog AliExpress putovanja, naručivala košulje za dragog mi muža, je što sam naručila neke dve ekstremno jeftine košulje od prodavca koji, ispod svog proizvoda, nije imao nijednu ocenu kupaca, niti recenzije, i svega par porudžbina. Kakva početnička greška! Košulje, naravno, nikada nisu stigle, novac nismo dobili nazad, jer se prodavac nije oglašavao, ali srećom, pa sam se „opekla“ kupujući neke sumnjivo jeftine košulje. I ja sam bila optimista. No, u medjuvremenu je i AliExpress znatno poboljšao zaštitu prodavaca pa se ovo retko i dešava; novac dobijete natrag ukoliko proizvod ne stigne, što se nama i desilo kada suprugu nije stigla zimska jakna (opet, naručeno zaista davno); novac nam je vraćen na račun u roku od 15 dana.

Sprovešću vas korak po korak do bezbedne kupovine od proverenog prodavca:

Prvo, u pretrazi ćete ukucati ono što želite da kupite; neka to ovaj put bude „blanket months baby“, platno za slikanje bebe iz meseca u mesec, za koje me je baš dosta vas pitalo na Instagramu. Kada rezultati pretrage izadju, u gornjem levom uglu sortirajte proizvode po broju porudžbina, odnosno „Orders“ (slika ispod).

Sada će proizvodi biti sortirani od najpopularnijeg, pa ka onim manje popularnim. Moj savet je da uvek ovako sortirate proizvode, jer ćete tako pred sobom imati one sa najviše porudžbina, ocena, i recenzija, i tu onda stvarno nema greške pri kupovini.

Kada udjete da pogledate odredjeni proizvod, ono na šta dalje savetujem da obratite pažnju su dve stvari

  • ocena (a sa ocenama i recenzije), i
  • „shipping“, odnosno troškove pošiljke.

Hajde da prvo pogledamo troškove pošiljke (slika ispod).

Nekad su troškovi pošiljke besplatni, nekad su par dolara, a nekad su daleko više (neki prodavci dostavljaju u Srbiju (a kontam da je tako za ceo Balkan) recimo samo preko DHL-a, čija usluga košta kao pola bubrega, tako da obavezno obratite pažnju na troškove pošiljke.

Ono što iz dosadašnjeg iskustva mogu reći je da pošiljke, čiji troškovi dostave koštaju makar i 25 centi, stignu mnogo brže od onih koje su besplatne. Ali i pošiljke sa besplatnom dostavom stižu, tako da nema brige.

Kada ste utvrdili da vam troškovi pošiljke odgovaraju, sledeće što gledate je ocena proizvoda, komentari i slike kupaca (slika ispod).

Uvek, ali uvek gledajte ocenu. Ja lično ne naručujem ništa sa ocenom ispod 4.1. Dovoljno je da klinknete na rejting (brojku i zvezdice) ili da malo skrolujete do komentara i videćete i ovo:

Kada dalje kliknete na fotografije kupaca, otvoriće vam se recenzije kupaca koji su odvojili svoje vreme da ubace i komentar i fotku kupljenog proizvoda (što i ja radim), i najbolje je da gledate te komentare, videćete kupljeno „iz prve ruke“ (slika ispod).

Nekad je engleski malo rdjav, najčešće jer su komentari kupaca koji ne govore engleski automatski prevedeni; ali, razume se suština.

Kada odlučite da kupite proizvod, dodaćete ga ili u korpu (Add to cart) ili ćete ga odmah kupiti (Buy now), što vas odmah odvodi na metod plaćanja i unošenje adrese za slanje (slika ispod).

Sada ću ja sebi kupiti ove nalepnice jer volim nalepnice, hihi.

Kada ih ubacite u korpu, to izgleda ovako:

Ako imate više stavki u korpi, štiklirajte onu koju želite odmah da kupite, kao što je štiklirano na slici iznad, i kliknite na ovaj crveni pravougaonik, odnosno „Buy now„.

  • Sada je potrebno da unesete adresu na koju želite da paket stigne, kao i podatke sa platne kartice (slika ispod); AliExpress ima, rekla bih, veoma dobar sistem zaštite podataka, tako da se meni zaista nikad nije desilo da dođe do zloupotrebe.
  • Kada izaberete „Pay now“ kao rezultat dobićete ovo:

    Ubrzo ćete i na mejl i putem sms-a dobiti potvrdu o porudžbini; e-mail ćete dobiti od AliExpress-a, a sms ćete dobiti (verovatno, možda i zavisi od banke do banke) sa izveštajem da je izvršena kupovina preko AliExpressa, i trenutnim stanjem na računu.

    Svoju pošiljku možete pratiti preko opcije „Tracking„, a to izgleda ovako:

    Kada izaberete opciju „Tracking„, videćete gde se vaš paket trenutno nalazi (slika ispod).

    I – voila! To je to! Sad samo ostaje da čekate svoju pošiljku, koju će vam ili doneti poštar, ili ostaviti u sandučetu onaj papir na kom piše da vas paket čeka u najbližoj pošti.

    Kada vam pošiljka stigne, bilo bi lepo da odete na opciju „Confirm goods recieved“ i da ostavite svoj komentar i ocenu, jer svaki komentar znači, i kupcima, a i prodavcima. Kao što mi ocenjujemo prodavce, tako i oni nas ocenjuju, mada su uvek fini i daju 5 zvezdica, bez obzira na vašu ocenu.

    PAR SAVETA ZA KRAJ:

    • Svaki kupljeni proizvod ima takozvanu Zaštitu potrošača, a to je period za koji možete tražiti povrat novca ukoliko proizvod ne stigne za određeno vreme (slika ispod). Inače, kada naručujete proizvod, piše do koliko dana je potrebno da isti stigne, što je uvek maksimalan broj dana, i retko kad je potrebno da čekate baš toliko. Možete i da produžite žaštitu potrošača ukoliko imate strpljenja (kliknete na ova crvena slova, konkretno sad na ovo 45 days 20 hours…).
    • Ukoliko proizvod ne stigne za očekivano vreme, otići ćete na opciju „Open Dispute“ (slika iznad) i tražiti povraćaj novca. Tamo je potrebno da odgovorite na par pitanja, i to je to.
    • Takođe, u Tracking opciji možete videti procenu datuma, odnosno kad biste otprilike mogli očekivati dostavu.
    • Kada je u pitanju naručivanje odeće, nikada nemojte gledati veličine već mere koje su unete u Opisu proizvoda; Azijati su mnogo sitniji od nas, tako da njihovo M nije isto kao naše.
    • Naši carinici će ocariniti samo robu za koju procene da vredi više od 50 evra, a meni se to desilo samo jednom (sestra je preko mene naručila krzneni prsluk – jadne zeke), i carina je bila 500 din, što je skroz ok.

    Ukoliko imate neka pitanja, pišite u komentarima, a ja ću vam odgovoriti u najbržem mogućem roku (iliti čim beba dozvoli).

    Srećnu kupovinu želi vam vaša Nemajka!

    Svako kopiranje i umnožavanje članaka sa ovog bloga bez dozvole, bez obzira na razloge za takvo delo zabranjeno je i predstavlja povredu autorskog prava i krivično delo, koje će biti gonjeno u skladu sa zakonom.

    Advertisements

    4 mišljenja na „Kupovina preko AliExpress-a – iskustva i uputstva

    1. Pozdrav! Zanima me ako svakako nisam zadovoljna proizvodom, ili se predomislila u medjuvtemenu (🤪), da li svakako mogu vratiti isti? Bez dodatnog objasnjavanja zasto to radim, mislim, zena sam? 😁

      Sviđa mi se

      1. Hahahah!
        Proizvod možete vratiti tako što ćete kontaktirati prodavca, iskomunicirati s njim, mislim da to može i da potraje (nemam iskustva, do sad nisam ništa vraćala), i proizvod možete zameniti/vratiti/tražiti novac nazad. Ako ne možete da se dogovorite s prodavcem, obraćate se ekipi AliExpressa i oni donose konačan sud. Naravno, morate obrazložiti zašto nešto vraćate, i mislim da biste “izgubili” ako bi jedini argument bio samo “predomislila sam se”, pošto nakon kupljenog proizvoda imate odredjeno vreme da otkažete slanje paketa (sve dok ne dobijete poruku da je paket poslat, što najčešće bude u roku od 12-24 sata, nekad i brže), i novac se vraća u roku od 10-15 dana.

        Sviđa mi se

    2. Odavno želim da naručim neke sitnice s Alija, a sada bih volela i novogodišnje poklone za decu da potražim tamo (jer naravno da su poželeli igračke kojih nema kod nas).
      Ako može malo pojašnjenje – nije potrebna posebna kartica za plaćanje na internetu (koja je npr potrebna za kupovinu u Ikei) ali je neophodno imati devizni račun u banci?

      Sviđa mi se

      1. Zdravo Ana,
        Nije potrebno imati ni devizni račun, dinarski je sasvim u redu. Banka kovertuje iz dinara u dolare, a provizija je minimalna, iz mog iskustva 2-3 dinara po dolaru.
        Hvala što ste mi postavili ovo pitanje, sada ću dodati to u tekst.

        Sviđa mi se

    Ostavite odgovor

    Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

    WordPress.com logo

    Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

    Google+ photo

    Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se /  Promeni )

    Slika na Tviteru

    Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

    Fejsbukova fotografija

    Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

    Povezivanje sa %s